DAMAGED PHOTOGRAPHS - photos endommagées - fotos daà±adas  

Forum ouvert à toute discussion autour de la photographie, le panorama, ou encore informatique et photo.
no avatar
bline5000
New member

DAMAGED PHOTOGRAPHS - photos endommagées - fotos daà±adas

by bline5000 » Sun Mar 11, 2012 2:32 pm

Hi all. I have a problem ... Autopano software is great and works great, but when under the control points and then use the option to optimize the picture, some pictures are damaged and destroyed with tips and do not know how to fix them. Then what I do is delete that picture and add it back damaged and add new control points and optimize the picture other pictures are damaged and the process repeats. Someone can tell me I'm doing wrong? Thanks guys

Salut à  tous. J'ai un problème ... logiciel Autopano est grand et fonctionne très bien, mais quand dans les points de contrôle, puis utilisez l'option d'optimisation de l'image, certaines images sont endommagés ou détruits avec des conseils et ne savent pas comment les corriger. Alors ce que je fais est de supprimer cette image et l'ajouter en arrière endommagé et ajouter de nouveaux points de contrôle et d'optimiser l'image des photos d'autres sont endommagés et le processus se répète. Quelqu'un peut me dire que je fais mal? Merci les gars

Hola a todos. Tengo un problema... el software Autopano es una maravilla y funciona muy bien, pero cuando arreglo los puntos de control y luego utilizo la opcià³n de optimizar el panorama, algunas fotos se daà±an y aparecen destrozadas con puntas y no se como arreglarlas. Luego lo que hago es borrar esa fotografia daà±ada y aà±adirla de nuevo y aà±ado nuevos puntos de control y al optimizar el panorama otras fotografias se daà±an y el proceso se repite. Alguien me puede decir que estoy haciendo mal? Gracias amigos

gkaefer
Member

by gkaefer » Mon Mar 12, 2012 12:04 pm

hard to imagine what your're reporting us. of course cant be sure, but I dont think your impoarted images get damaged, only the seen preview in autopano ...
this may occure having issues with enabled GPU mode. can you test it with your project and disabled GPU mode?
and make sure usiong the modst recent available autopano version (2.6.2 RC4)
(if you've an older graphic card - sorry dont know what kolor definition of an old one is ;-)) - you could enable the GPU option "compatibility (old...)"
a screenshot showing your effect with the "destroyed images" could help too.

regards,
Georg
Last edited by gkaefer on Mon Mar 12, 2012 12:07 pm, edited 1 time in total.

no avatar
bline5000
New member

by bline5000 » Mon Mar 12, 2012 12:38 pm

Gerorg. Thanks for answering.
Clear the GPU option but the problem persists. In this picture you can see better what's the problem: http://sanandresproyecto.jimdo.com/autopano/

Gerorg. Gracias por contestar.
Desactive la opcion GPU pero el problema persiste. En esta imagen podras ver mejor cual es el problema: http://sanandresproyecto.jimdo.com/autopano/

Gerorg. Merci d'avoir répondu.
Désactivez l'option GPU, mais le problème persiste. Dans cette image vous pouvez mieux voir quel est le problème: http://sanandresproyecto.jimdo.com/autopano/

Return to Discussions libre