Image-stitching and virtual tour solutions My account Updates
It is currently Fri Oct 31, 2014 9:52 pm

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 5:56 pm 
Member

Bonjour, avec Panotour Pro 1.6 (version de démonstration) j'ai créé un SWF avec une image panoramique cylindrique, CAD sans Zenith ni Nadir. Mais, lorsqu'on visualise l'image avec un navigateur, la ligne d'horizon n'est pas droite, elle est franchement incurvée. Avec Pano2Vr, en modifiant l"image, ce problème est résolu et on obtient une ligne d'horizon parfaitement droite. Connaissez-vous un didacticiel qui traite de ce sujet ou astuce avec PTP ?
J'ai une autre question concernant Panotour Pro 1.6 (version de démonstration) : lorsque je démarre le logiciel et que je fais glisser une image panoramique cylindrique (crée avec AutopanoPro), celle-ci s'affiche dans la fenêtre avec un logo triangle jaune muni d'un point d'exclamation ... savez-vous ce que cela signifie ?
Merci d'avance. Sponti

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 6:23 pm 
Member

spontini wrote:
Bonjour, avec Panotour Pro 1.6 (version de démonstration) j'ai créé un SWF avec une image panoramique cylindrique, CAD sans Zenith ni Nadir. Mais, lorsqu'on visualise l'image avec un navigateur, la ligne d'horizon n'est pas droite, elle est franchement incurvée. Avec Pano2Vr, en modifiant l"image, ce problème est résolu et on obtient une ligne d'horizon parfaitement droite. Connaissez-vous un didacticiel qui traite de ce sujet ou astuce avec PTP ?

Can you post the pano image so we can see what it looks like?

PTP can only handle correctly input paimages with spherical and planar projections.
Quote:
J'ai une autre question concernant Panotour Pro 1.6 (version de démonstration) : lorsque je démarre le logiciel et que je fais glisser une image panoramique cylindrique (crée avec AutopanoPro), celle-ci s'affiche dans la fenêtre avec un logo triangle jaune muni d'un point d'exclamation ... savez-vous ce que cela signifie ?
Merci d'avance. Sponti

If you can cope with English then this will help explain:
http://www.kolor.com/forum/t11386-exclamation-mark,why

http://www.kolor.com/forum/p72786-2010-11-17-12-02-47#p72786

Last edited by mediavets on Sun Jun 05, 2011 6:28 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 6:45 pm 
Member

Merci mediavets, j'ai compris en lisant le lien indiqué : http://www.kolor.com/forum/t11386-exclamation-mark,why. Merci de m'avoir aidé. Effectivement, il n'y a plus de données exif dans l'image. Voilà  la raison.
http://www.sud-extincteur.fr/logo-avertissement-PTP-1.6.jpg
"PTP can only handle correctly input paimages with spherical and planar projections." : qu'entendez-vous par "planar projection" ?
Cordialement. JFL-----------------------

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 7:08 pm 
Member

spontini wrote:
"PTP can only handle correctly input paimages with spherical and planar projections." : qu'entendez-vous par "planar projection" ?
Cordialement. JFL-----------------------

About different types of projection - in French!. Does this answer your question?:

http://www.autopano.net/wiki-fr/Comprendre_les_types_de_projection

Last edited by mediavets on Sun Jun 05, 2011 7:08 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 8:17 pm 
Member

(Google translation)
Thank you again for your responses. I do not realize spherical images, only images cylindrical like this is done with Pano2VR : http://www.sudaltim.com/canet-en-roussillon-rassemblement-vehicules-militaires-seconde-guerre-mondiale-photographie-panoramique-semi-aerienne.html
Do you think 1.6 PTP is able to rotate such an image as does Pano2VR ?
Note that photos are taken at the top of a telescopic mast and it is absolutely necessary to transform the panoramic image for final permit to have a perfectly straight horizon. Simply put, it is necessary that the horizon line is exactly half the height of the image. Thank you again for your good answers. Sponti

Merci encore pour vos réponses. Je ne réalise pas d'images sphériques, mais uniquement des images cylindriques comme celle-ci qui est réalisée avec Pano2Vr : http://www.sudaltim.com/canet-en-roussillon-rassemblement-vehicules-militaires-seconde-guerre-mondiale-photographie-panoramique-semi-aerienne.html
Pensez-vous que PTP 1.6 soit capable de faire tourner une telle image comme le fait Pano2Vr ?
A noter que les photos sont prises en tête d'un mât télescopique et qu'il est absolument nécessaire de transformer l'image panoramique finale pour permettre d'avoir un horizon parfaitement droit. Pour faire simple, il faut que la ligne d'horizon soit exactement au milieu de la hauteur de l'image. Merci encore pour vos bonnes réponses. Sponti

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 8:58 pm 
Member

spontini wrote:
(Google translation)
Thank you again for your responses. I do not realize spherical images, only images cylindrical like this is done with Pano2VR : http://www.sudaltim.com/canet-en-roussillon-rassemblement-vehicules-militaires-seconde-guerre-mondiale-photographie-panoramique-semi-aerienne.html
Do you think 1.6 PTP is able to rotate such an image as does Pano2VR ?
Note that photos are taken at the top of a telescopic mast and it is absolutely necessary to transform the panoramic image for final permit to have a perfectly straight horizon. Simply put, it is necessary that the horizon line is exactly half the height of the image. Thank you again for your good answers. Sponti

Panorama image field of view (eg 360x180 degrees, or 360x120 degrees) is a separate thing from image projection type.

A partial pano (a pano with a panoFOV of less than 360x180) can still use a spherical projection.

I'm sure PTP can handle your image.

Can you post a reduced size version of the pano image here so I can see what it's like, and see what I can do with it in PTP.

Since it does not have a 180 degrees vertical FOV you will need to enter the correct vertical FOV value in PTP - screenshot 1.

If you stitched the image with APP/APG then you can read the correct VFOV value from the Kolor EXIF tag - screesnhot 2.

PTP will read the EXIF tag and set the values automatically if the EXIF tag has not been removed by post-processing the image between creating it with APP/APG and using it as iinput to PTP.

Last edited by mediavets on Sun Jun 05, 2011 9:01 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 11:17 pm 
Member

Good evening, thank you for your reply.
So far, I used Pano2VR and now for some other panoramic images, I intend to use PTP.
I better still images created with APP using another graphics program that effectively destroys the EXIF data.
As agreed, I am sending you a link to download the image that was used for Pano2VR:
http://www.sud-extincteur.fr/canet-en-roussillon-rassemblement-vehicules-militaires.jpg
I tried a lot of control buttons of PTP and got an acceptable result using the bouron "EDGING" in the hotspots editor. In fact, I eliminates all the black part of the picture. I wish you good evening. Sponti (Google Translation)

Bonsoir, merci pour votre réponse.
Jusqu'à  présent, j'utilisais Pano2Vr et maintenant, pour certaines autres images panoramiques, je compte utiliser PTP.
J'améliore toujours les images créees avec APP au moyen d'un autre logiciel de graphisme qui, de fait, détruit les données exifs.
Comme convenu, je vous transmets un lien pour télécharger l'image qui a servi pour Pano2Vr :
http://www.sud-extincteur.fr/canet-en-roussillon-rassemblement-vehicules-militaires.jpg
J'ai essayé beaucoup de boutons de commandes de PTP et j'ai obtenu à  un résultat acceptable en utilisant le bouron "ROGNER" dans l'éditeur de hotspots. En fait, j'ai élliminé la partie noire de la photo. Je vous souhaite une bonne soirée. Sponti (Traduction Google)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jun 05, 2011 11:48 pm 
Member

spontini wrote:
Good evening, thank you for your reply.
So far, I used Pano2VR and now for some other panoramic images, I intend to use PTP.
I better still images created with APP using another graphics program that effectively destroys the EXIF data.

Next time perhaps keep the original stitched image and work on a copy - that way you'll presrev the Kolor EXIF tag in the 0original for use in PTP to set Input Fled of View values when you use your mofdified stitched image with no EXIF.
Quote:
As agreed, I am sending you a link to download the image that was used for Pano2VR:
I tried a lot of control buttons of PTP and got an acceptable result using the bouron "EDGING" in the hotspots editor. In fact, I eliminates all the black part of the picture. I wish you good evening. Sponti (Google Translation)

The outputs from pano2VR and PTP look much the same.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour