Forum category organization proposal  

Official news, releases information, status updates.
Annonces officielles, nouvelles versions, avancement.
AlexandreJ
Kolor Team

Forum category organization proposal

by AlexandreJ » Thu Nov 19, 2009 9:35 am

Hi,

As Autopano Tour is going to be a real standalone product, I would like to discuss about reorganization in the forum.
My idea is to create a real Autopano Tour like the Autopano Pro / Giga session.

Autopano Pro / Giga
* Using Autopano Pro / Giga
* Autopano Pro / Giga Bug & Discussion
* The future
Autopano Tour
* Using Autopano Tour
* Autopano Tour Bug & Discussion
* KRpano
* The Future

I'm also wondering if we should put together the english language and french language, or should we let that separated ?
As I really like the Merlin / Orion / Papywizard project, should we not create a real big session for this projet either ?

Merlin/Orion/Papywizard
* English
* French

Alexandre

[bo]
Member

by [bo] » Thu Nov 19, 2009 11:02 am

Well as this pretty much overlaps with what I had in mind in the emails we swapped, I'm for this change.

I'd also like to add that: there should be a single Archives sub-forum in the Bugs forum. Also, probably better to strip the names to something more readable/scanable like:

Using Autopano
Autopano Bugs (subforum Archives)
Feature suggestions

I'd also like to suggest the Annoncements section to be renamed to General, or Official or something similar and it should contain the Open Talk and Gallery forum (which does not justify a section of its own, IMHO), and will also put the gallery higher = more exposure to nice panos for new users = better for all.

As for the FR/EN separation, I'm not really a fan, especially having in mind that French often creeps in and hijacks English threads and vice versa. I'm all for simplicity, so fewer forums = better.
Some of my panoramas, posted in the Autopano Pro flickr group.

no avatar
GURL
Member

by GURL » Thu Nov 19, 2009 2:20 pm

AlexandreJ wrote:I'm also wondering if we should put together the english language and french language, or should we let that separated ?

;) Normalement tu aurais du poser aussi la question en français ! (you should have posted this question in French, too!)
___

Aside travels, forums like this one are the best place to learn a foreign language but this is not the forum purpose. Anybody should be comfortable when asking questions (sometimes they are intricate ones) and when reading the answers. In my opinion some French speaking peoples and some English speaking peoples would be disturbed by English and French posts being put together and would be turned away from the forum.

Because things are as they are [...] I would rather extend the French forum to any other language.

An argument for a forum restricted to English could be that there are many general photography or panoramic photography forums in the different languages so that English is enough for a forum dedicated to a more restricted subject like Autopano.

Language questions are complicating a still complex forum (several applications, several versions including beta ones, several OS, several kinds of panoramas, etc) but they mostly import to beginners: is Autopano light out of question?
___

Un forum comme Autopano est un endroit idéal pour apprendre une langue étrangère mais ce n'est pas le but. N'importe qui doit être à  l'aise pour poser des questions (elles sont parfois complexes) et lire les réponses. Je suis persuadé que certains utilisateurs seraient dérangés par un mélange de posts en anglais et en français donc détournés d'utiliser le forum.

Les choses étant ce qu'elles sont [autrement dit ceux dont la langue maternelle est l'anglais étant non seulement habitués à  être compris partout mais aussi habitués à  faire l'effort de comprendre un anglais très approximatif] je verrais plutôt un forum en anglais et un autre commun aux autres langues.

En sens inverse on peut penser que les forums de photo panoramique comme http://www.panophoto.org/forums/ ou les nombreux groupes panoramiques de Flikr, voire simplement de photo comme forum.hardware.fr ou chassimages.com mais là  j'ai des doutes, peuvent prendre le relais pour chaque langue ou pays.

La question de la langue s'ajoute à  celle de la présentation et de l'organisation des différents niveaux d'utilisation d'Autopano - sujets très techniques et questions des débutants sur le même forum - mais ne se pose vraiment que pour ces derniers: il n'est plus question d'une version light?
Georges

no avatar
360panos
Member

by 360panos » Thu Nov 19, 2009 10:33 pm

J'approuve les propos de GURL à  100 %.

J'ai émis le même ressentiment en répondant au sondage.
La partie Française du forum et pour toutes ses rubriques doit perdurer et être séparée .

Au tout début du forum ( j'y étais plus connu sous le pseudo de "unbridgesinonrien") je me rappelle une certaine intolérance des anglophones aux discutions tenues en Français ( TAF doit aussi bien s'en souvenir )
Il me semble qu'un éditeur Français , se doive sur son forum de maintenir la langue d'origine.

Perso je me sens vraiment hors du coup lorsque je trouve les discutions en anglais d'intervenants Français se connaissant bien, j'espère qu'à  l'apéro ils communiquent dans leur langue maternelle)
Last edited by 360panos on Thu Nov 19, 2009 10:34 pm, edited 1 time in total.
Avant cette aventure dans un monde empoussiéré ..... on me connaissait comme "unbridgesinonrien"

vincen
Member

by vincen » Thu Nov 19, 2009 11:41 pm

ok pour cette nouvelle organisaiton et peut-être ajouté une rubrique: bar du coin pour tout le reste :)
Blog: http://www.skivr.com
My shop for panoramic photographs: http://magasin.skivr.com
Nodal Ninja 4 R-D16 on Benro Tripod + Ultimate R1 on Nodal Ninja P2 + Nikon D800 + Nikkor 10.5 + Nikkor 14/24 f/2.8 +Pentax 645D

taf
Member

by taf » Sun Nov 29, 2009 10:10 pm

la réornisation est cohérente... comme garder la partie en francais...
Look. There's a rhythmic ceremonial ritual coming up !

Rami
Kolor Team

by Rami » Mon Jan 11, 2010 5:39 pm

Hi,

Following the previous discussion, here is how we are thinking to re-arrange the forum :

GENERAL
* Announcements / Annonces
* Panorama gallery / Galerie de panoramas
* Virtual tour gallery / Galerie de visites virtuelles

AUTOPANO PRO & AUTOPANO GIGA
English
* Using Autopano Pro & Autopano Giga
* Autopano bug & discussion
* The future
Français
* Utilisation d'Autopano Pro et Autopano Giga
* Bugs dans Autopano
* Le futur

AUTOPANO TOUR
English
* Using Autopano Tour
* Autopano Tour bug and discussion
* The future
* Autopano Tour resources
Français
* Utilisation d'Autopano Tour
* Bugs dans Autopano Tour
* Le futur

PAPYWIZARD
English
* Motorized panohead project: Merlin, Orion & Papywizard
Français
* Projet de tête panoramique motorisée : Merlin, Orion & Papywizard

COMMUNITY
English
* Hardware
* Open discussion
French
* Matériel
* Discussion libre

Let us know what you think about this, so we can re-arrange the forum in the coming days.
Rami

DrSlony
Moderator

by DrSlony » Mon Jan 11, 2010 7:31 pm

Sounds good to me. What will be special about the Virtual Tour Gallery? Will it contain special code that will allow us to upload swf? Because if not, then I'd rather not have the gallery split up into panoramas and tours.

no avatar
hankkarl
Member

by hankkarl » Tue Jan 12, 2010 5:51 pm

I'd like the ability to not display the French forums, because I don't speak French, and I suspect that many would want to hide the English forums also. This means less scrolling.

Or just have the first seperation based on Language.
Last edited by hankkarl on Tue Jan 12, 2010 5:51 pm, edited 1 time in total.

no avatar
digipano
Member

by digipano » Tue Jan 12, 2010 6:53 pm

DrSlony wrote:Sounds good to me. What will be special about the Virtual Tour Gallery? Will it contain special code that will allow us to upload swf? Because if not, then I'd rather not have the gallery split up into panoramas and tours.

Yes swf /zip upload must me allowed for resource section too else it wont be much useful

taf
Member

by taf » Tue Jan 12, 2010 9:31 pm

moi, j'aime bien la proposition de Rami, c'est cohérent...
Look. There's a rhythmic ceremonial ritual coming up !

Rami
Kolor Team

by Rami » Tue Jan 19, 2010 12:02 pm

The forum has been updated. Thanks for your suggestions. We couldn't implement some of them (eg. the ability to hide French or English forums) but it may be possible in a next major update if we change the forum system.
Rami

vincen
Member

by vincen » Tue Jan 19, 2010 12:04 pm

Rami wrote:The forum has been updated. Thanks for your suggestions. We couldn't implement some of them (eg. the ability to hide French or English forums) but it may be possible in a next major update if we change the forum system.

Cool :D

Vincèn
Blog: http://www.skivr.com
My shop for panoramic photographs: http://magasin.skivr.com
Nodal Ninja 4 R-D16 on Benro Tripod + Ultimate R1 on Nodal Ninja P2 + Nikon D800 + Nikkor 10.5 + Nikkor 14/24 f/2.8 +Pentax 645D

Return to Announcements / Annonces