Image-stitching and virtual tour solutions My account Updates
It is currently Tue Sep 30, 2014 11:00 pm

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 4:09 pm 
Member

La version française se trouve un peu plus bas

English
----------

Hi everyone,

Let's launch the discussion about our yearly meeting! Every year in June, Autopano users meet for a special week-end: talks, conferences, photo workshops and photo outings are proposed.

The two previous meetings were open to any Autopano user (or future user) and were very successful. The weak point was the language: the meeting was held in France and all conferences were in French. Therefore, English-speaking users were not incited to come.

Autopano Meeting will now be different: 'open to all' means 'open to all'! Thus we propose to hold a bilingual meeting in an easily reachable European city.

Which city? Well, we didn't decide yet, and you will actually decide. We have several ideas but prefer you talk about that to choose a good spot. Just take into account that the city should be well served by plane with low-cost airlines.

About the program: what type of conferences would you like to attend? For those wishing to hold a conference, please propose your conference here or send us an e-mail.

Last meeting was held in a small village of France near Bourges (south of Paris), in a catered group accommodation property including meeting rooms, computers and internet access. The first day, we visited a photo museum and went to Bourges for a nice photo outing. We had dinner in Bourges and finished the outing by night. The second day, Alexandre Jenny, founder of Kolor, announced Autopano 2.0 new features. We also presented the Panobook project. The afternoon was dedicated to conferences about shooting methods and tripods, along with workshops about Autopano. The presence of Arnaud Frich was very fulfilling.

The discussion is open!

Français
-----------

Bonjour à  tous,

Lançons la discussion à  propos de notre rencontre annuelle ! Tous les ans au mois de juin, les utilisateurs d'Autopano se rencontrent pour un week-end spécial: débats, conférences, ateliers photo et sorties photo sont proposés.

Les deux précédentes rencontres étaient ouvertes à  tout utilisateur d'Autopano (ou futur utilisateur) et ont été très intéressantes. Le problème a été la langue : la rencontre avait lieu en France et toutes les conférences étaient en Français. Les utilisateurs anglophones n'ont donc pas été incités à  venir.

Les rencontres Autopano vont maintenant être différentes : "ouvert à  tous" doit vouloir dire "ouvert à  tous" ! Nous proposons donc une rencontre bilingue dans une ville européenne facilement accessible.

Quelle ville ? Nous n'avons pas encore décidé, et pour tout vous dire, c'est vous qui allez décider. Nous avons plusieurs idées mais préférons vous laisser discuter du meilleur endroit. Prenez simplement en compte le fait que la ville doit être bien desservie en vols, notamment low-cost.

A propos du programme : quels types de conférences aimeriez-vous ? Pour ceux qui souhaitent tenir une conférence, merci de nous le signaler ici ou de nous envoyer un e-mail.

La dernière rencontre a eu lieu à  Graçay, près de Bourges, dans un gîte en demi-pension proposant des salles de réunion, des ordinateurs et un accès à  internet. Le premier jour, nous avons visité le musée photo de Graçay puis sommes allés à  Bourges pour une sortie photo très agréable. Nous avons dîné à  Bourges puis avons terminé la sortie photo de nuit. Le deuxième jour, Alexandre Jenny, créateur de Kolor, a annoncé les nouveautés d'Autopano 2.0.
Nous avons aussi présenté le projet du Panobook. L'après-midi fut consacré à  des conférences sur les méthodes de prise de vue et les trépieds, mais aussi à  des ateliers Autopano. La présence d'Arnaud Frich a été très enrichissante.

La discussion est ouverte ! Si vous écrivez en Français, merci de bien vouloir, si possible, écrire également un résumé en anglais pour tous nos amis anglophones.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 4:21 pm 
Member

rami wrote:
We have several ideas but prefer you talk about that to choose a good spot. Just take into account that the city should be well served by plane with low-cost airlines.

Cologne / Bonn
served by lowcost tuifly, germanwings, air berlin

close, but no cigar ... ... ...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 5:10 pm 
Member

Paul wrote:
rami wrote:
We have several ideas but prefer you talk about that to choose a good spot. Just take into account that the city should be well served by plane with low-cost airlines.

Cologne / Bonn
served by lowcost tuifly, germanwings, air berlin

good idea . . :cool:

best, Klaus

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2009 12:08 pm 
Member

You would say that, Klauss ;)

I'm really excited by this prospect, and look forward to further developments. Cologne-Bonn would indeed be a great venue for accessibility, both in cost and location. There are links to good inexpensive hotel rates too on the GermanWings website.

Is it intended that the members agree on the dates as well, or is that something that will be decided beforehand? If so, is there any idea of when in June it would be? The earlier we all decide on a date and location, the earlier we can book our cheap flights and hotels.

Thank you

Damo

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 11, 2009 5:55 pm 
Member

I'm really very surprised that there has been no further discussion on this. I would have thought it would be getting more interest.

If not, then those few who have expressed interest will arrive at Chez Klauss in the middle of June. Don't say you weren't warned, Klauss :D

Have the drinks ready.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 11, 2009 6:42 pm 
Member

DamoRed wrote:
Have the drinks ready.

You bet! :cool:

best, Klaus

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 7:42 am 
Member

i will be there! (if its not "longest day" -> 21./22.06.) :D

the foto (no pano) shows what i am doing that day (by the way: 3:30 in the morning...)
http://www.gallery.synaesthetik.de/segelflug/longest_day/08-06-21-Longest-Day2-014.jpg

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 8:13 am 
Member

Hi All

I lost this topic for a while, I think it needs to be made "Sticky".

Haven't been to Germany yet. I would be interested.

Cheers

Tim

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 8:38 am 
Member

Would love to see Bonn again; very nice city! Koln is also a good choice...

Canon 20D + 17-40/f4 L USM + 70-200/f4 L USM + 50/f1.4 USM
Merlin/Orion panohead + Papywizard on Nokia N800 and HP TC-1100

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 9:19 am 
Member

Tim.Lewis wrote:
I think it needs to be made "Sticky".

Done!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 7:08 pm 
Member

Nous (ma femme et moi même) serons heureux de participer à  la troisième rencontre après avoir loupé la 2nde à  Graçay le jour de notre mariage ;-)
Une capitale européenne serait en effet pratique au niveau des transports (car souvent desservie par des lowcost et surtout au départ de ville de Province).
Pourquoi ne pas lier l'utile à  l'agréable et se faire plaisir en allant chercher un peu le soleil. Une capitale du Sud Europe comme Madrid qui est superbe par exemple.
Discussion ouverte

-----
We (my wife and I) will assist to the 3rd meeting. In fact it would be certainly easier to go in an European Capital (for sure it will be well served by plane and lowcost and especially with departures from others cities than only capitals). And as other idea, why not to associate this meeting with a sunny climate and go in the South Europe for example, Madrid is a superb city.
Let's discuss...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 17, 2009 8:25 pm 
Member

I suppose the interest in the release of 1.9.5 has taken everyone's attention, but I think we should not forget to keep this in mind, or otherwise, May will be upon us, and then there will only be one month to plan. As was said before, the earlier we decide a venue and date, the earlier and thus hopefully cheaper, we can book flights and hotels.

There is also the need for time planning, regardless of where and when it is. It would help to know when in June it will be so we can help plan other things around it, if need be. There are some things I've been invited to, but cannot say yet, because I don't want to commit to them until I know if I can go for certain.

I would again give my backing to Cologne/Bonn as the venue, as it has such good connections for air rail and road from all directions. We have so much to learn there, it will be good to see the faces and personalities to match up with so many familiar names.

Keep the chat going and we can look forward to it even more.

Damo

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 17, 2009 8:54 pm 
Member

Yeah - Bonn would be fine. Cologne also. Duesseldorf would be even finer - elegant, decorative . . :cool::P

best, Klaus

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 17, 2009 11:53 pm 
Member

I vote for Bonn, even if, unfortunally, I won't be able to go to this 3rd edition :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 1:15 pm 
Member

Bonn is nice too, near cologne, nice places...

Xavier

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 6:00 pm 
Member

J'ai quelques encâblures de retard... C'est mon Trekker qui m'a parlé de ce post.

D'Allemagne... j'ai quelques souvenirs : Düsseldorf, Munich, Berlin...

Bonn, je ne connais pas. Cela nous intéresserait Thierry et moi mais honnêtement, je crains les frais cette année. Une année dure et j'ai d'autant moins de scrupules à  le dire que je sais que c'est le cas de la plupart d'entre nous. D'un autre côté, sortir de notre pré carré nous ferait du bien à  tous. Faire cette rencontre à  l'étranger est une excellente idée mais combien d'entre nous pourrons participer ? Il est à  craindre que les Français soient minoritaires pour cette fois.

Ceci étant : APP Kolor a raison, il ne faut pas se replier sur soi. Faire connaître Kolor Autopano à  l'étranger est une bonne idée. Nos cousins germains seront ravis de cette opportunité.

"Ma"

La pensée est un oiseau qui quitte son territoire et qui s'autonomise... (citation)
Sites web : www.arrets-sur-images.com / www.visites-interactives.eu

Last edited by Ma Trekker on Thu Mar 19, 2009 6:07 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 20, 2009 12:15 am 
Member

Je lève le nez de mes archives 30 secondes…

On peut aussi imaginer une petite rencontre-bis pour ceux qui ne peuvent pas se rendre si loin. Quelque part du côté de… disons… Vallouise… ou Lyon.

Je retourne dans mes archives…

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 20, 2009 2:26 am 
Member

A couple more questions to consider...

Will this be a weekend event or midweek? Edit... Just read the original post and see it is a weekend event.

Will any presentations be shown on Friday evening or just to meet up? If not, I guess those who arrive on Friday to stay there and be ready for Saturday, can have an informal viewing of each other's work over some drinks and some food.

Damo

Last edited by DamoRed on Fri Mar 20, 2009 2:33 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 8:23 am 
Member

Oliviervallouise wrote:
Je lève le nez de mes archives 30 secondes…

On peut aussi imaginer une petite rencontre-bis pour ceux qui ne peuvent pas se rendre si loin. Quelque part du côté de… disons… Vallouise… ou Lyon.

Je retourne dans mes archives…

Ouaip, surtout que le col sera franchissable sans encombres dès les premiers perceneiges. Mais Lyon c'est bien aussi. Et que dire de la Bretagne ? Et Bonn, c'est une Bonn idée ! Y a qu'à  faire une rencontre dans chaque coin de France et d'Europe (quoique j'irais bien faire un tour en Corse ou en Nouvelle-Calédonie), on sera tous contents :lol:

La pensée est un oiseau qui quitte son territoire et qui s'autonomise... (citation)
Sites web : www.arrets-sur-images.com / www.visites-interactives.eu

Last edited by Ma Trekker on Thu Mar 26, 2009 8:23 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 8:51 pm 
Member

Une rencontre dans chaque pays, le tout relié en visio-conférence ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 9:12 pm 
Member

si c'est debut juin, je suis en turquie... si ca intéresse des gens ;) !!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 27, 2009 8:59 am 
Administrator

Idée : c'est vrai qu'il y a beaucoup de personnes qui pourraient être intéresser qui se trouvent dans Rhône-Alpes. L'idée d'une double réunion me semble bien, mais cela serait quand même dommage que ne pas pouvoir profiter de Koln. Alors voila : et si on propose un bus ? Si on est 15 à  20 personnes des environs de Lyon / Chambery / Grenoble, avoir un bus qui emmene tout le monde pourrait être très sympa ( en plus de son côté écologique ).

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 27, 2009 9:14 am 
Member

+1 pour le bus.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 27, 2009 11:16 am 
Member

Alexandre, I'm not sure if I've understood this properly from the translation I got. What is the reference to a double meeting? Would the bus be to drive people from the Lyon-Grenoble area to Cologne?

Good to see you entering the discussion on this, as hopefully it will speed up progress on planning :)

Damo

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 27, 2009 5:52 pm 
Member

Très bonne idée, le bus. Mais comme je le disais, je ne suis pas encore certain de pouvoir y participer (je ferai tout mon possible, cependant).

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour